Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2022-12-30. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-07.
- Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
- Część dokumentów zamieszczono jako skan wersji papierowej,
- Na stronie internetowej nie została przewidziana alternatywa dla mediów zmiennych w czasie lub audiodeskrypcja dla materiałów wideo,
- Dla informacji brak właściwej relacji,
- Treści spod kursora nie spełniają trzech głównych wymagań,
- W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
- Na stronie część linków prowadzących do dokumentów nie zawiera informacji o formacie pliku.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- niektóre niedostępne materiały zostały wytworzone przez inne podmioty.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-04.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-07-09.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Jarski, informatyk@gmina-sepolno.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 48 52 389 42 60. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim, ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie
- Do budynku prowadzą 3 wejścia: dwa od ul. Tadeusza Kościuszki (główne i boczne); jedno od ul. Szkolnej. Biuro Obsługi Klienta znajduje się po lewej stronie po wejściu do budynku od ulicy Tadeusza Kościuszki wejściem głównym.
- Brak windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Są platformy, pętle indukcyjne. Brak pochylni, informacji głosowych.
- Są 4 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Można zamówić tłumacza języka migowego z wyprzedzeniem 3 dni przed wizytą. Można skorzystać z tłumacza online.
- Są toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wyjścia do osoby z niepełnosprawnościami.
- Przewiduje się uruchomienie windy w terminie do końca października 2024 r.
- W urzędzie są plany tyflograficzne z PMMA, maty nad stopnice i podstopnice, maty antypoślizgowe z wypustkami, nakładki na poręcze i oznakowanie pomieszczeń z alfabetem Braille, znaki bezpieczeństwa z alfabetem Braille’a.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.